Wednesday, January 9, 2013

11 храни, които да избягваме, защо и има ли алтернатива?


1. Рафинирано и избелено брашно. На практика липсват двете най-важни съставки на пшениченото зърно богати на фибри, витамини и минерали, зародишът и външната му обвивка- триците. То се усвоява трудно от организма и води до болести на имунната система. Обикновено брашното се избелва с хлорид и бромид, и двата химикала са токсични за човека и водят до проблеми с тироидната жлеза и вътрешните органи. По-добри явариант са по-малко третираните брашна от камут, ръж, пълнозърнеста пшеница, елда.

2. Всякакви замразени храни. Традиционно приготвените замразени ястия са пълни с консерванти, преработена сол, хидрогенирани масла и други изкуствени съставки, да не говорим за факта, че повечето замразени ястия са силно преварени, което прави тяхното съдържание на хранителни вещества минимални в най-добрия случай (особено след претопляне в микровълнова печка отново у дома, която тотално деформира храната на молекулярно ниво). Съветът ми е да се консумира прясно приготвена храна, както и добро количество свежи зеленчуци и плодове. Ако случайно се налага претопляне, то добре е да се извърши на котлон (супи, варива), или пара (ориз, хляб) и тостер.

3. Бял ориз. Също както пшеничените зърна този ориз е третиран допълнително с химикали и лишен от своите хранителни съставки, трици и кълнове. Да не говорим, че е в групата на най-разпространените генномодифицирани житни култури и други Франкенщайновите храни-някои от които са соя, царевица, картофи, ориз, домати, рапица, памук, сьомга, банани и папая. Белият ориз, отглеждан в Канзас от компанията Ventria Bioscience съдържа изкуствено добавена част от човешка ДНК. Това води до множество морални въпроси, но не пречи този ориз да бъде позволен от комисията за храни и напитки в Щатите за употреба на десерти, кисели млека и напитки!
 Бързото  усвояване на белия ориз от организма води до скок на кръвната захар. За предпочитане са черният и кафевият ориз, както и дивият ориз.

4. Пуканки за микровълнова печка. Съдържат химикала диацетил, който може да увреди белите дробове и изкуствени масла. Повечето марки на пазара пуканки за микровълнова печка са от ГМ (генно -модифицирани) царевични зърна. Ако ви се ядат пуканки, ползвайте органични царевични зърна, кокосово или краве масло от органично хранени говеда, хималайска сол и приложете познатия ни от бабите метод-горещ въздух, за опукването им.

5. Колбаси и полуготови меса. Химикалите и консервантите в тези меса, като калиева силитра (да не се бърка с амониева силитра с която се наторяват засадени площи) и натриев нитрит причиняват сърдечни проблеми. Освен това трудно е да се каже какво точно съдържат млените колбаси, освен месо, нали!? Огромна част от  тях като кренвирши, сурови наденици, меки колбаси като “Телешки”, “Камчия” и “Болоня” се тъпчат със соево брашно, което е ГМ. Ако обичате подобни колбаси, правете си ги сами без каквито и да било добавки на химикали.

6. Маргарин. Трансмазнина, която е скрита е в почти всички видове преработени храни, сладкарски и хлебни изделия. Съдържа изкуствени масла и масло от семена на памук (ГМ). Доста се е писало за негативното влияние върху човешкия организъм на този продукт и информация лесно може да се намери, затова няма да се спирам подробно вурху негативните страни на маргарина. Макар и да се пише общо и лошо за наситените мазнини към които спада и маргарина, някои от тях са за предпочитане, като например кокосовото масло, маслото от тревопас(Л)и животни, зехтина, пача мас, свинска мас.

7. Всякакви енергийни десерти и напитки с високо съдържание на протеини, царевичен сироп и химикали. Употребата им води до хронични заболявания и алергии. Четете внимателно етикетите и търсете натурални състваки!

8. Соево мляко и соеви заместители на месо. Соева лудост или прищявка на нашето съвремие, но соевите продукти обхващат огромна част от пазара на храните по света. Именно поради тази причнина почти не съществува соя, която да не е ГМ. Употребата на тези ГМ продукти причинява ракови заболявания, репродуктивни и вродени проблеми, алергии. Освен месото разбира се, яйцата, рибата, ядките и бобовите култури са с високо съдържание на протеини.

9. Диетични продукти. Почти всички продукти на пазара с етикет “диетични” съдържат изкуствени подсладители, като аспартам (Equal) и сукралоза (Splenda), и двата от които са свързани с причиняване на  неврологични увреждания, рак, стомашно-чревни проблеми, както и ендокринни нарушения. Много от тези продукти често съдържат и изкуствени ароматизатори, за разлика от естествените такива, за да се намали калоричното им съдържание. Алтернативата е да се яде умерено, органична храна, богата на фибри, която е лесно усвояема от организма и спомага за изхвърлянето на токсините; да с еприемат естетвени витамини и минерали, както и обилно количество течности (вода, билков чай); да се изразходва енергия сред природата.


10. Захар и царевичен сироп. Препратка към друга статия и документален филм, пубикувани по рано в този блогЗахарАлтернатива на 9 и 10 са меда, натуралните сладки сокове, извлечени от клен и агаве, плодовите захари, но в ограничени количества и неферментирали, разбира се;)))).

11. До тук имаме две изброени “бели отрови”-брашното и захарта, коя е третата? Солта. Е, за щастие не става дума за всяка сол. Човешкият организъм има нужда от сол, като дневната доза не бива да надвишава 1 до 2 грам в завсисимост от теглото ви. Както всяко лекарство обаче, употребена в неразумни количества солта може да се превърне в отрова и прояви своите коварни страни. Превишаването на необходимото количество води до проблеми със сърдечносъдовата система, задържане на течности в организма и проблеми с бъбреците, образуването на язви. Повече за солта вижте в дрига статия от този форум и научете коя сол е за предпочитане. За съжаление тази статия е на английски, и не ми е останало време да я преведа: SALT 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...