Saturday, February 25, 2012

Перипетии


Дойде ред да разкажа и за перипетиите, които изтърпяхме по време на нашата семейна ваканция. Макар и от субективен поглед.
За първи път ползвахме тур-оператор Ноли турс (Nolitours). Нолитурс работят със самолетите на Транзат, които са меко казано с малки и неудобни седалки, а предлаганите удобства, като одеалце и слушалки се заплащат допълнително. Храната и напитките, които се предлагат са малко под средното ниво за качество. След кацането на летището в Канкун трябваше да се наредим на опашка за туристически визи, а чакането е около час. Аз ползвах безпроблемно българския си паспорт. Автобусът, който ни чакаше отвън беше луксозен, с идеално работещ климатик, но голям и за да се понапълни трябваше да чакаме още 45 минути, след което туристите се оставяха по хотелите, разположени на океанския бряг, което отне още един час. Макар и да кацнахме в Канкун в 2.30РМ след обяд, в хотела бяхме едва след залез слънце, някъде около 6.00 РМ.
Стаите в Blue Bay Esmeralda (Mexico), 4-звезден хотел от веригата курорти Blue Bay, бяха огромни и идеално почистени. Комлексът се състоеше от 8 сгради с по 4 етажа, 2 басейна (1 със сладка и друг със солена вода), плажна ивица с палми, 5 ресторанта, 3 бюфета, множество минибарове, като един от тях работеше 24/7, магазини за сувенири, бижута и др. SPA-център, два тенискорта. Престоят ни беше ол-инклузив. Персоналът беше навсякъде, или твърде много, но постоянно се набиваше в очи, въпреки учтивостта и поздравите с усмивка, аз лично считам, че персоналът в един хотел трябва да работи “незабелязан”. Сред сградите имаше мангрови гори, тропически растения и алеи по които се движеха непрестанно отворени влакчета за удобство на туристите, които желаят да се предвижат по-бързо от точка А до точка В на територията на курорта.











Стаи
Идеално почистени и спретнати, нередовно зареждане на минибара, влизане в стаята дори при поставен от нас знак на вратата “моля, не ни безпокойте”. Един ден леглата ни бяха оправени два пъти и украсени с типичните за Мексико фигурки от хавлиени кърпи, а друг ден никой не беше влизал в стаята, макар да бяхме оставили табелката с надпис “Моля, почистете”. И като за капак-влизане в статята с цел кражба. Стаите са оборудване с мини-сейф, където държахме повечето от ценните си неща, пари и документи, но фотоапаратът ми не беше в сейф и още на вторият ден изчезна.

Охрана и Мениджмънт
Комплексът има охрана, но както разбрахме в последствие, безпредметна. Написахме рапорт, в статя ни беше направен оглед, след 48 часа, (това беше срокът, който ни дадоха до вземане на някакво решение), аз лично се срещнах с управителите на охраната и на хотела. Любезно ми предложиха обезщетение в рамките на ъпгрейд, ако отново си купя пакет за почивка в техния хотел, в смисъл ако платя за единична стая-ще получа апартамент. Е, взех документа, но пих една студена вода.

Персонал
 Прекалено многоброен, някои хора бяха изключително професионални, други и хабер си нямаха от това как да вършат работата си. То, май навсякъде е така.

Вода 
 Течащата вода-негодна за пиене, но ни снабдяваха с минерална вода. Басейните бяха плитки, около 1м вода, която в края на дена беше замърсена. Недостиг на места, защото гостите на хотела мятаха кърпи и джапанки по шезлонгите още от вечерта, а на следващият ден не се появяваха до 2ч. след обяд. И най-лошото на един океански курорт е да няма хубава и чиста вода в океана. Водорасли, мътна вода и тинесто дъно. Участъкът от Канкун до Плая дел Кармен е известен, като “мястото на трите реки”. Това води до огромно количество вода и наноси изливани в океана.

Храна
 Е, това беше любимата ми част. При наличието на толкова много ресторанти и бюфети, както и богато меню, гладни не останахме. Трите недостатъка, които установих бяха следните:
  • в бюфетите се предлагаше прекалено много северно-американска храна. Аз предпочитах да има повече мексиканска и южно-американска кухня;
  • понеже имам професионален опит относно безопасното приготвяне и съхраняване на храна, направи ми впечатление, че единствено в главния бюфет храната се предлагаше правилно;
  • ресторантите бяха с Мексиканска, Френска, Италианска, Стек-хаус, Рибен, чуждестрананните ястия не бяха изпълнени на добро ниво.

Така,че мили приятели, написаното тук е субективно и се влияе от лични емоции. Просто исках да споделя.


*****



Отново се връщам към маите и техните “предсказания” за края на света.
Всъщност, както ни беше обяснено от екскурзоводката, маите имат множество календари, слънчев, лунен, агрокултурен, важни събития и природни катаклизми. Те не умеят да предсказват бъдещето, просто гледат в миналото и вярват,че всяко едно събитие с еповтаря, т.е. следва своята цикличност. От както съществуват водят подробни записи на събития, катаклизми, наредба на небесни тела. Любопитното е, че някои от тези събития датират 26000 години назад във времето, много преди цивилизацията на маите да е съществувала. От къде са получили тези знания? Според техните надписи, знанията са им дадени от Боговете, дошли от небето и същите тези “богове” щели да се завърнат в края на 2012 година.
Искам да съобщя на заинтересуваните, че от 14 февруари започна излъчването в ефир на 4 сезон от поредицата Ancient aliens-“Древни извънземни”. Всички епизоди могат да се намерят в youtube.com
Ето и два линка към новите епизоди, които са посветени на календарът и митологията на маите (филмите са на английски език):



No comments:

Post a Comment